Dalsze informacje o pozycjonowaniu stron internetowych.
Funkcjonują trzy główne metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W tym pozycjonowaniu najważniejsze jest dodanie do słowa kluczowego nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić przeważnie:
– dzielnicę (przykładowo “sklep rowerowy Żoliborz”)
– miejscowość (“saksofonista Kraków”)
– kraj (“producent słodyczy Polska”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie sprawdzi się w działaniach dla firm lokalnych, które adresują swoją ofertę tylko do odbiorców rezydujących w konkretnym regionie. Taka strategia pozycjonowania jest wykorzystywana też wówczas, gdy przedsiębiorstwo nie ma finansów na reklamę i nie jest w stanie konkurować na słowa kluczowe niezawierające dopasowania regionalnego, np. zamiast “nauka gry na pianinie“, to “nauka gry na pianinie Kraków”.
Pozycjonowanie Long Tail, to znaczy na tzw. długi ogon
Następny rodzaj pozycjonowania to dobre i sprawdzone wyjście dla osób dysponujących niskim budżetem na reklamę. Za sprawą stosownego doboru fraz, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z wybraną branżą, ale też koszty reklamy w Google Adwords znacznie się obniżą. Pozycjonowanie na długi ogon to też znacznie mniejsza konkurencja. Ważne jest też to, że coraz powszechniejszy jest trend wprowadzania dłuższych zapytań w wyszukiwarkach.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– telefon Huawei P30 niebieski,
– obuwie sportowe puma Ignite Limitles białe sklep online,
– golarka Eldom G42 srebrna.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezmiernie ważne szczególnie dla sklepów działających w sieci. Przy użyciu tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie bardzo szeroką ofertę artykułów mogą się jeszcze efektywniej pozycjonować w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe pełni specjalną funkcję przed cyklicznymi albo jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Tłusty Czwartek, Dzień Dziecka lub finały Pucharu Polski w piłce nożnej. Ten typ pozycjonowania będzie wyjątkowo skuteczny, jeśli popularna w danym czasie fraza zostanie odnaleziona i wykorzystana ze stosownym wyprzedzeniem. Zwykle pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w sektorze gastronomii i turystyki. W większości wypadków powinno się rozpocząć je na 2-3 miesiące przed wybranym wydarzeniem, żeby wyszukiwarka Google zdążyła zaindeksować nową albo zmodyfikowaną treść strony.
Nasza lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]