Potrzebujesz pomocy agencji SEO? Dobrze trafiłeś!
Przedsiębiorstwa lub właściciele witryn internetowych, którzy chcą wyświetlać się na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce, mogą to osiągnąć na co najmniej trzy sposoby. Pierwszy – nie zalecany – to podejmowanie działań samodzielnie. Nie posiadając rozeznania w zakresie SEO i nie monitorując na bieżąco doniesień o zmianach w algorytmie Google, ciężko działać właściwie i – co najistotniejsze – skutecznie. Kolejna droga to zatrudnienie na etat obeznanego SEOwca, niemniej jednak nie każde przedsiębiorstwo się na to decyduje powodu ograniczeń budżetu. Trzeci sposób to podjęcie współpracy z agencją SEO. Wydatki wygospodarowane na takie działania można dostosować do możliwości finansowych zlecającego. Zaletą zlecania działań agencji SEO jest to, że obok ekspertów od SEO w pracują tam dodatkowo osoby od projektowania graficznego, kodowania, copywritingu i kampanii Google Ads, które służą merytorycznym wsparciem w tych kwestiach.
Działanie rzetelnej firmy SEO
Agencji SEO w naszym kraju jest wiele. Co wziąć pod uwagę podczas wyboru firmy, która wywinduje do góry naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Polecamy postawić na agencję, która funkcjonuje na rynku od kilkunastu lat. Liczba firm SEO, a również tych kreatywnych czy marketingowych, z miesiąca na miesiąc rośnie, co nie zawsze łączy się z jakością usług. Współpracując z firmą, która funkcjonuje od minimum dziesięciu lat, można mieć pewność, że dysponuje ona sporym doświadczeniem i może w każdej chwili pochwalić się szerokim portfolio swoich dotychczasowych prac. Agencje SEO nierzadko na swoich stronach posiadają dział z opisem tzw. „kejsów”. Zanim podpisze się umowę powinno się przeanalizować studia takich przypadków, by wstępnie zobaczyć, jakich wyników można oczekiwać po agencji, a także to jakie problemy udało jej się rozwikłać i z jakimi branżami pracowała. Rzetelna agencja SEO to taka, która pracuje transparentnie: zawiadamia o harmonogramie prac na zbliżające się tygodnie, jak również przekazuje raporty z wykonanych działań i ich następstwa.
Następna licząca się kwestia to personalizacja oferty i dopasowanie strategii działań do charakteru działalności, którą prowadzi zleceniodawca agencji. Jeśli agencja SEO na pytanie ofertowe odpisuje w przeciągu 30 minut, a oferta sprawia wrażenie gotowego szablonu, należy traktować to jak znak alarmowy. Po otrzymaniu pytania pracownik kompetentnej agencji SEO winien skontaktować się z potencjalnym klientem, aby poprosić o pomocnicze informacje o firmie, niezbędne do przygotowania dla niej wszechstronnej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie da się odnaleźć tak po prostu online, jak np. informacja o prowadzonych dotychczas pracach SEO i o istotnych dla klienta usługach lub towarach, które potrzebuje wypromować.
Opłata za efekty – czy to korzystny system rozliczeń z agencją SEO?
Ostrożnie warto podejść do firm SEO, które sugerują typ umowy z rozliczeniem się za wypracowany efekt. W takim modelu zleceniodawca płaci firmie SEO dopiero wówczas, gdy słowa kluczowe zdobędą wynegocjowane w umowie pozycje w SERP (przykładowo wejdą do pierwszej strony wyników albo do Top5). To wciąż stosunkowo popularny rodzaj rozliczeń, jednak niesie ze sobą wysokie ryzyko – można bowiem osiągnąć natychmiastowy efekt naruszając reguły ustalone przez Google. Nieprzerwanie aktualizowany algorytm też nie ułatwia spełnienia obietnic złożonych klientowi, stąd odpowiedzialna agencja SEO nigdy nie zapewnia osiągnięcia konkretnych pozycji. Co do opłaty za działania firmy SEO, to z rzadka bywa ona stała – zwykle w pierwszych miesiącach po zawarciu kontraktu konieczne są większe nakłady finansowe, by opracować dogłębny audyt SEO, a w następnej kolejności wdrożyć wszystkie wyliczone w nim sugestie. W kolejnych miesiącach współpracy, jak strona zleceniodawcy jest już zoptymalizowana, koszty prac są znacznie mniejsze.
Nasza lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]